MENU

   >>> Przejdź do oferty

      Bez względu na markę, model oraz rodzaj silnika

Przepisy prawne

Warto pamiętać o trzydziestodniowym okresie, przewidzianym przepisami, w czasie którego powinniśmy udać się do wydziału komunikacji, aby odnotować w dowodzie rejestracyjnym montaż instalacji LPG. Konsekwencje niedochowania terminu będą sprowadzały się do nałożenia na kierowcę mandatu karnego i zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego podczas kontroli drogowej.  Z tego powodu warto dopilnować, aby zakład montujący instalację wydał wszelkie niezbędne do dalszej procedury dokumenty.

Należą do nich:
1) faktura za montaż instalacji gazowej, wydana przez zakład dokonujący montażu,
2) wyciąg ze świadectwa homologacji, wydany przez właściciela homologacji,
3) certyfikat na zbiornik gazu, wydany przez producenta zbiornika, potwierdzony przez Transportowy Dozór Techniczny.

Bez wymienionych dokumentów, nie będzie możliwe dopełnienie obowiązku wpisu instalacji do dowodu rejestracyjnego,a co za tym idzie legalnego poruszania się pojazdem po drogach publicznych.

Wystawiamy niezbędne swiadectwa homologacji, fakturę, certyfikat zgodne z rozszeżeniem wpisu w ITS

PL*0073*00/G

Chcąc zainstalować autogaz w swoim samochodzie, nie wystarczy podjechać do dowolnego warsztatu samochodowego, ani tym bardziej podjąć się tego samodzielnie. Montaż instalacji może być wykonany jedynie przez zakład, który uzyskał świadectwo homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej pojazdy do zasilania gazowego. Wymogi przepisów spełniają także warsztaty współpracujące z takimi zakładami. Świadectwa homologacji wydawane są przez ministra transportu, a ich listę publikuje, m.in. Instytut Transportu Samochodowego.

Instalowanie układu zasilania LPG powinno odbyć się według reguł, które zostały określone w załączniku nr 9 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. 2003 nr 32, poz. 262). Wzorem dla tych przepisów był Regulamin 67 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ i mają one na celu określenie pewnych zasad zapewniających odpowiedni poziom bezpieczeństwa podczas użytkowania samochodów wyposażonych w instalacje gazowe.

Załącznik, o którym mowa, wyznacza określone reguły montażu i nakazuje przede wszystkim, aby poszczególne elementy układu gazowego nie utrudniały funkcjonowania i obsługi pozostałych, fabrycznych zespołów układu zasilania. Oznacza to, że powinny być one prawidłowo rozmieszczone w samochodzie. Oprócz tego należy je również zabezpieczyć przed takimi czynnikami jak na przykład korozja lub uszkodzenia fizyczne, jeśli zbiornik z gazem jest montowany w przestrzeni ładunkowej. Wszystkie te warunki mają oczywiście na celu zapewnienie bezpieczeństwa i prawidłowego funkcjonowania układu gazowego. Warto też zauważyć, że instalacja nie może mieć wpływu na parametry pojazdu określone przez jego producenta, takie jak dopuszczalna masa pojazdu i położenie jej środka, czy nacisk na osie i koła. Co do bardziej szczegółowych wymagań, to wspomniany załącznik nr 9 stanowi, iż pod samochodem powinien być pozostawiony właściwy prześwit, a żaden z elementów instalacji gazowej nie może być położony niżej niż 20 cm od jezdni, chyba że poniżej, w odległości maksymalnie 15 centymetrów znajduje się jeszcze jakiś inny element podwozia. Regulacje te mają znaczenie w zasadzie jedynie w przypadku instalacji zbiornika gazu pod samochodem, co obecnie zdarza się bardzo rzadko.

 

 

 

 

 

 

 > ALFA ROMEO <  > AUDI <  > BMW <  > CHEVROLET < > CHRYSLER < > CITROEN <  > DACIA <  > DAEWOO <  > DODGE <  > FIAT <  > FORD < > HONDA <  > HYUNDAY< > INFINITI <    > JAGUAR <  > JEEP <  > KIA <  > LANCIA <  > LAND ROVER <  > LEXUS <  > MAZDA <  > MERCEDES <  > MINI <  > MITSUBISHI <  > NISSAN <  > OPEL < > PEUGEOT <  > PORSHE <   > RANGE ROVER <   > RENAULT <   > SAAB <    > SEAT<    > SKODA <    > SUBARU <   > SUZUKI <   > TOYOTA <   > VOLVO <    > VW <